En zo ontwikkelde ik mezelf als communicatietrainer en HBM ACT® coach

Voordat ik mijn praktijk startte als communicatietrainer & coach werkte ik als ondernemers adviseur. Ik was gewend om informatie en kennis te brengen totdat ik merkte dat mensen veel beter geholpen waren door gecoacht te worden. Door prikkelende vragen te stellen en een spiegel voor te houden. Dat was voor mij het startsein voor een persoonlijk ontwikkeltraject waarin ik mij specialiseerde als communicatietrainer.

Pushen werkt averechts: intermenselijke communicatie

Intermenselijke communicatie boeit mij al zolang als ik mij kan herinneren. Waarom reageert ieder mens anders op dezelfde vraag of situatie? Zelf heb ik ervaren dat hoe harder ik mijn best deed om collega’s en potentiële klanten te overtuigen op de wijze die bij mij werkte, sommigen juist de hakken in het zand zetten.

Het gaat om de ander

Het beoogde resultaat bleef helaas uit. Waar lag dat nou aan? Dit triggerde mij zo, dat ik tijdens mijn post HBO coach opleiding mij hierin ben gaan verdiepen. Deze gesprekspartners waren helemaal niet te winnen met hetgeen wat mij in beweging brengt. Dit heeft alles te maken met het verschil in communicatiestijlen. Mijn zelfinzicht en zelfbewustzijn hebben mij hierin veel verder gebracht wat resulteerde in betere verbinding en communicatie met gesprekspartners.

Kennis en inzicht die ik iedereen gun

Later ben ik in aanraking gekomen met HBM en ACT®. Dit heeft mij nog zoveel inzichten gegeven dat ik deze meting als coach heb omarmd en iedereen deze inzichten gun. Ik gebruik deze methodiek om mensen te begeleiden in de zoektocht naar hun natuurlijke drijfveren en competenties om gelukkiger en succesvoller te worden in wat ze doen.

Het geheim achter succesvol communiceren

Wil je effectief communiceren, dan is het belangrijk dat je de geheimen kent achter de verschillen in communicatie- en karakterstijlen. Dat je ze kunt herkennen en ook effectief kunt benaderen. Hierbij is het ook van belang dat je bewust bent van de valkuilen van jouw manier van communiceren. Hoe, dat leer je in mijn communicatietrainingen.

Klanten over mij als coach & communicatietrainer

Klanten omschrijven mij als: ondernemend, energiek, to the point, verbindend, positief ingesteld en resultaatgericht.

Over Inspire & Result

Dit zijn twee woorden die bij mij passen.

Ik word er echt heel blij van om dingen te doen die mij en anderen echt raken. Dat ik vanuit mijn passie en inspiratie mensen en teams kan helpen ontwikkelen. Zodat zij inspiratie vinden en weer de fonkeling in de ogen krijgen. Met als resultaat gelukkige mensen in succesvolle organisaties”. 

“De allerbelangrijkste voorwaarde voor goed contact met een ander is dat je in contact bent met jezelf: met jouw eigen denken, voelen en willen.”